6 B2B-verkooptips die je gelijk kunt toepassen

B2B-verkoop is zeker niet eenvoudig. Het vereist niet alleen vaardigheid, maar ook panache.

Maar dat betekent niet dat alles over verkoop moeilijk is. Sommige tips kunnen schokkend eenvoudig zijn, maar toch zeer effectief.

Vandaag laten we 6 B2B-verkooptips zien die gemakkelijk in de praktijk te brengen zijn, maar wel resultaat opleveren.

Maak gebruik van B2B leads

Er zijn verschillende manieren om een lead generator in te voeren, waaronder blogs, sociale media, nieuwsbrieven, enz. Maar weinig dingen dwingen de gemak af van bedrijven gegevens en B2B leads lijst. Hiermee kan je relevante prospects vinden en hun potentieel iets verkopen.

Vraag de belangrijke vragen als eerst

Het verliezen van deals is moeilijk. Het werken met een product of dienst dat nooit zal kopen is erger. Het is vaak het beste om meteen om met de lastige vragen te komen. Is het bedrijf te klein? Heeft het bedrijf het budget om van u te kopen? Als u de antwoorden op deze vragen kent, betekent dit dat u geen moeite zult verspillen.

Gebruik maken van Google Alerts

Wanneer is de beste tijd om te verkopen? Waarschijnlijk wanneer uw prospect veel geld binnen krijgt. U kunt Google-waarschuwingen instellen rond een bedrijf. Op die manier bent u klaar om snel te handelen als ze de volgende keer een financieringsronde binnenhalen, een bijzonder goed kwartaal hebben of een nieuwe markt betreden.

Maak tijd vrij voor prospectie

Het is gemakkelijk om betrokken te raken bij de dagelijkse taken. Als u geen tijd hebt om te prospecteren, kan uw vaardigheid slijten. Stel daarom tijd in op uw agenda voor prospectie. Doe niet zo gek. U wilt bellen met relevante informatie, dus ongeveer 8 per week is prima.

Maak het relevant

Als het gaat om B2B sales en marketing, gaat er niets boven relevantie. Een manier om relevant te blijven is het gebruiken van https://sales.rocks/ of aanmelden voor de eigen nieuwsbrieven, e-mailcampagnes en ander marketingmateriaal van uw leads. Als u begrijpt hoe uw leads hun eigen verkoop- en marketingactiviteiten uitvoeren, bent u beter in staat om voor hen de markt op te gaan.

Stalken op de goeie manier

Als je een tijdje aan een lead werkt, volg hem of haar dan op sociale accounts zoals Twitter en LinkedIn. Het zal je aanwijzingen geven over het denken van je prospects, de inhoud die ze consumeren en of ze met concurrenten praten. (Verbinding maken met concurrerende vertegenwoordigers of een concurrerend merk leuk vinden is een teken.)