De nadelen van het werken bij een call center

Zoals bij elke baan hebben callcenters hun ups en downs. Echter, door je voor te bereiden met de nodige vaardigheden, de verantwoordelijkheden van de rol te begrijpen en je rol te zien als een essentieel onderdeel van de klantervaring, zul je er zeker van zijn dat je je rol met volle teugen zult genieten.

Klik hier voor de ondernemers belastingdienst telefoonnummer.

Lees hieronder een paar tegens van callcenter banen:

Er kunnen onvoorspelbare uren en stress zijn

Aangezien de meeste bedrijven een wereldwijd publiek hebben, kan het zijn dat je in verschillende tijdzones moet werken in de nacht of in het weekend. Dat betekent dat je met verschillende klanten uit de hele wereld moet werken.

Dit betekent lange uren en een nooit aflatende klantenservice. Maar door deze ervaringen ontwikkel je grote probleemoplossende vaardigheden en leer je zelfstandig te werken ondanks de stress. Na een tijdje ben je in staat om uitzonderlijke klantenservice te bieden, zelfs als je de behoefte voelt om op te laden.

Dit zal je uiteindelijk voorbereiden op toekomstige uitdagingen en leiderschapsposities.

Jouw team kan een hoog verloop ervaren

Een van de grootste uitdagingen voor callcenters is een steeds hoger verloop van 30 tot 45%. Het kan een gebrek aan opleiding of ervaring zijn of zelfs de vele studenten die solliciteren naar een startersfunctie.

Je wordt geconfronteerd met de dynamiek van onstabiele teams, wat kan leiden tot moeilijk veranderingsmanagement. Echter, het opbouwen van vertrouwen, het laten groeien van uw teams en het consistent houden van de dienstverlening binnen een voortdurend veranderende omgeving leid je ook op voor verschillende werkomgevingen en, het allerbelangrijkste, een steeds veranderende wereld.

Je kunt je vastgeroest voelen in een zittende positie

Gezien het werk van een agent voornamelijk telefonisch is, vereisen de meeste callcenters dat agenten acht of negen uur per dag werken, afhankelijk van het bedrijfsbeleid, de wetgeving van de staat en de locatie. Voor je het weet zit je voor langere tijd in je stoel, terwijl je de hele dag door met meerdere klanten praat.

De hele dag zitten kan leiden tot een hogere kans op ziekte, lichaamspijn en -pijn en langdurige ziekten.

Vergeet niet uw houding te controleren, water te drinken en korte pauzes te nemen. Een goede manier om dit te omzeilen is te investeren in een staand bureau en een paar headsets, zodat u kunt rondlopen, van houding kunt blijven veranderen, uw lichaamsbeweging op gang kunt brengen en toch voor de klant kunt oplossen.

Lees ook: Dingen die je moet weten over zonnepanelen