Hoe vermijd je de neveneffecten van pre-workout supplementen?

Pre-workout supplementen zijn sportvoeding supplementen die op de markt worden gebracht om de prestaties van je training te verhogen, je meer kracht te geven bij het uitvoeren van de training en zo te beweren dat ze de spiergroei verhogen en het lichaamsvet verminderen. Wat de gebruiker van het supplement niet wordt verteld is de gebruikelijke bijwerkingen van pre-workout supplementen.

Lees de artikel van Fitness101 over Beste Pre Workout supplementen voor betrouwbare reviews.

In dit artikel bespreken we enkele van de meest voorkomende bijwerkingen van het nemen van pre-workout supplementen schetst en hoe je ze kunt vermijden als je ze wilt nemen.

Slapeloosheid

Iedereen verteert cafeïne in verschillende tempo’s, dus in dit geval kunt je misschien al om 20.00 uur wegkomen met het gebruik van je pre-workout supplementen. Als je het echter extreem langzaam verteert, voel je misschien nog steeds de effecten van het stimulerende middel van een lunchtijd training. Je kunt ook de dosering van je pre-workout supplementen verlagen, zodat de effecten niet zo drastisch zijn als een volledige portie, waardoor het je systeem sneller zou kunnen verlaten.

Diarree

Meer water toevoegen. Veel labels zeggen dat je je poeder moet mengen met ongeveer 250 ml water en meer keren dan niet, dit is niet genoeg. Omdat het niet volledig verdund is, kan dit ervoor zorgen dat er zich een pasta vormt in je darm waardoor je diarree krijgt.

Een eenvoudige oplossing voor het bovenstaande zou zijn om de volgende keer dat je je pre-workout supplementen gebruikt, meer water te gebruiken. Als je iets nieuws oppikt en je vindt het volgen van de aanwijzingen op het etiket als je naar het toilet loopt, voeg dan de volgende keer meer water toe.

Ik raad je aan om ook tijdens de training water te drinken. Als je de hele dag door water drinkt, vertoon je bij het volgen van de aanwijzingen misschien zelfs geen tekenen van maag- en darmklachten. Het is echt een geval per geval.

Uitgedroogd

Bij het sporten zweet je niet alleen en verlies je water, maar het water dat naar je spieren wordt gestuurd, vooral als er creatine aanwezig is in de pre-workout supplementen, trekt het water uit andere delen van het lichaam om die werkende spieren te ondersteunen. Dit kan uitdroging veroorzaken, afhankelijk van het volume van het supplement of de intensiteit van de training. Dus denk er aan om voldoende gehydrateerd te blijven gedurende de dag!

Lees ook: Alles wat je moet weten over timmerwerk