K-beauty: Wat is het? En waarom is het zo populair?

Massages, gezichtsbehandelingen, nagelbehandelingen, haarstyling en make-up maken allemaal deel uit van een multi-miljard pond industrie die ongelooflijk populair is in het land.

In 2017 werd de schoonheidsindustrie van Zuid-Korea geschat op iets meer dan 13 miljard dollar.

Maar het zijn niet alleen volwassenen die genieten van alles wat de schoonheidsindustrie te bieden heeft.

Ook kinderen vanaf drie jaar doen mee.

Er zijn speciale kuuroorden waar jongeren behandelingen kunnen krijgen zoals gezichtsmaskers en massages. Ze kunnen ook hun nagels laten lakken, hun haar laten vlechten en speciale make-up kopen die gericht is op kinderen – iets wat de meningen verdeeld heeft.

Wat is K-beauty?

K-beauty is de naam van de schoonheidsindustrie in Korea – zoals K-pop verwijst naar Koreaanse populaire muziek, en K-drama verwijst naar Koreaanse tv-drama’s.

De K-beauty-industrie richt zich op iedereen, zowel mannen als vrouwen, en het gaat niet alleen om make-up. Er is een enorme focus op huidverzorging met merken zoals Missha.

Het bevochtigen en verzorgen van je huid, voordat je er zelfs maar aan denkt om er producten op te doen, is enorm belangrijk.

Het is een soort van ingebakken in de Koreaanse cultuur om van jongs af aan voor je huid te zorgen.

De belangrijkste winkelstraten in de grote steden zitten vol met schoonheidsproducten.

Je loopt misschien door een straat en er zouden er drie of vier in je gezichtsveld zijn, dus schoonheid is zeker een bemoedigend iets in Zuid-Korea.

Elke keer als je de TV aanzet, is alles wat je ziet gewoon K-beauty advertenties.

Make-up is ook big business – vooral bij jonge mensen.

Waarom is K-beauty zo populair?

Een van de redenen dat de wereld zo gefascineerd is geraakt door K-beauty is omdat het zo vooruitstrevend is.

Voordat de producten van K-beauty in de verkoop gaan, wordt er veel onderzoek gedaan naar hoe ze zouden moeten zijn. Dit komt omdat er zoveel bedrijven zijn die allemaal concurreren om de beste artikelen in de winkelschappen te hebben.

Veel producten gebruiken ook ongebruikelijke ingrediënten die niet door andere fabrikanten worden gebruikt.

De Koreaanse schoonheidsindustrie loopt altijd 10 tot 12 jaar voor op de rest van de wereld.

Lees ook: Regenjassen en hun voordelen